ChargePanel tecknar sitt första kundavtal i Danmark

ChargePanel AB (publ) (“ChargePanel” eller “Bolaget) kan idag meddela att Bolaget ingått sitt första kundavtal i Danmark med A. Block El-Installation ApS ("A. Block") . Avtalet omfattar Bolagets Enterprise-lösning och stärker samtidigt ChargePanels närvaro i Norden.

A. Block är en erfaren elinstallatör som varit verksam inom branschen för elfordonsladdning i över sex år. Företaget erbjuder helhetslösningar inom laddinfrastruktur, inklusive installation, drift och service av laddstationer. I dagsläget erbjuds laddstationer både för privata- och företagskunder.

För närvarande har A. Block ett nätverk av cirka 100 laddpunkter, med en tydlig ambition att växa. Genom samarbetet med ChargePanel får A. Block tillgång till Bolagets Enterprise-plattform, en white-label lösning som möjliggör effektiv hantering av laddstationer. En starkt bidragande anledning till att avtalet kunde tecknas är Bolagets avancerade fleet management lösning som skapar förutsättning att hantera större fordonsflottor. Därutöver möjliggör Enterprise-lösningen dynamisk lastbalansering och smarta betalningslösningar, vilket kommer att stödja A. Block i deras ambition att expandera sin laddinfrastruktur.

"Vi är mycket stolta över att kunna meddela att vi tagit steget in på den danska marknaden tillsammans med A. Block. Vi ser det som ett naturligt steg med tanke på Danmarks roll som närmarknad, samtidigt som vi uppmuntras av det växande intresset för våra lösningar i Danmark.” – Peter Persson, VD på ChargePanel AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta: