Aktiekurs: 1,90 SEK ▲ 0% 0,00 SEK
Högst i år: 2,84 SEK
Lägst i år: 1,01 SEK

ChargePanel rapporterar nettoomsättningen för augusti

ChargePanel AB (publ) ("ChargePanel" eller “Bolaget”) redovisar siffror och rapporterar nettoomsättningen för augusti. Den preliminära nettoomsättningen i augusti uppgick till 725 KSEK.

I tabellen nedan redovisas månad för månad nettoomsättningen för bolaget de senaste tio månaderna.

MånadNettoomsättning i SEKFörändring
Augusti 2025725 000-10,0%
Juli 2025806 0000,2%
Juni 2025804 0002,4%
Maj 2025785 0002,9%
April 2025763 0001,9%
Mars 2025749 0006,7%
Februari 2025702 000-15,7%
Januari 2025833 0004,0%
December 2024801 00011,3%
November 2024720 000

Bolagets omsättning har gått ner under augusti månad jämfört med juli. Orsaken till minskningen förklaras helt och hållet med uteblivna uppstartavgifter från nya kundavtal. Augusti är en traditionell sommarmånad vilket resulterade i att inga nya avtal tecknades.

När vi tittar på den så viktiga löpande intäkten från uppkopplade ladduttag uppnåddes ”all time high” och det visar att bolaget är inne i en positiv trend där vi ser att intäkterna kommer utvecklas fortsatt positivt under kvartal tre samt kvartal fyra.

”Augusti var en lugn månad när det kommer till intag av nya Enterprise kunder vilket är naturligt givet årstiden dock är det positivt att vi fortsätter att öka våra löpande intäkter från ladduttagen. Vi har dessutom kommit långt i diskussioner med nya potentiella kunder vilket gör att vi förhoppningsvis i en snar framtid har möjligheten att kommunicera nya avtal” -Peter Persson VD ChargePanel AB (publ)

Nettoomsättningen för september månad kommer att rapporteras tisdagen den 7 oktober klockan 08:30.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Persson, VD, ChargePanel AB (publ)
E-post: peter.persson@chargepanel.com
Telefon: +46 (0)8 120 325 01

Sekretessöversikt

Denna webbplats använder cookies så att vi kan ge dig den bästa användarupplevelsen möjligt. Cookie-information lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälper vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du finner mest intressanta och användbara.