ChargePanel ökar närvaron i Europa och tecknar sitt första kundavtal i Nederländerna

ChargePanel AB (publ) ("ChargePanel" eller “Bolaget”) meddelar att Bolaget fortsätter att öka sin närvaro i Europa och har tecknat sitt första kundavtal i Nederländerna med en ledande aktör inom eldistribution och installationer, Vekto B.V. (“Vekto”). Genom avtalet kan Vekto implementera ChargePanels enterprise-lösning för hantering av laddinfrastruktur.

Vekto gundades år 2009 och är en ledande leverantör inom eldistribution och installationer i Nederländerna. Företaget levererar allt från elkomponenter till storskaliga system för eldistribution och är en viktig aktör i den nederländska marknaden för energi- och laddinfrastruktur.

Avtalet innebär att Vekto kommer att använda ChargePanels enterprise-lösning för att effektivt hantera och utveckla sin laddinfrastruktur. Genom att bli kund till ChargePanel kommer Vekto att kunna optimera sin hantering av laddstationer och utöka sina erbjudanden inom hållbar energi och elektrifiering i Nederländerna.

“Vi är mycket glada över att välkomna Vekto som kund till ChargePanel, som genom att implementera vår enterprise-lösning kan optimera sin laddinfrastruktur. Vekto är även en viktig komponent i våra ambitioner om att växa internationellt och bidra till förbättrad laddinfrastruktur.” – Peter Persson, VD på ChargePanel AB (publ)