ChargePanel lanserar Connect GO

ChargePanel AB (publ) ("ChargePanel" eller "Bolaget") meddelar lansering av Connect GO, sin egen tjänst för att hantera laddinfrastruktur. Connect GO är särskilt utvecklad för att göra anslutningsprocessen för kunder enklare och mer tidseffektiv. Med Connect GO kan ChargePanel expandera sin internationella närvaro på ett smidigare sätt och nå fler kunder globalt.

Lanseringen av Connect GO är ett resultat av omfattande marknadsundersökningar och förfrågningar från större och internationella aktörer som söker effektiva lösningar för att etablera och utvidga sin närvaro över hela världen. Connect GO tillhandahåller ett mer inkluderande ekosystem som möjliggör för marknadsaktörer, oavsett storlek, bransch eller plats i värdekedjan, att anslutas. Med Connect GO kan företag erbjuda elbilsladdning och fokusera på sin kärnverksamhet medan ChargePanel tar hand om både programvara och support.

Connect GO är anpassad för att möta de unika behoven hos företag och internationella kunder samt erbjuda en lösning som underlättar smidig elbilsladdning. Connect GO blir ett viktigt verktyg för ChargePanel samt större aktörer och fungerar som en white-label-lösning på global nivå. Den fungerar också som en lösning som underlättar för företag att testa och utvärdera bolagets tjänster, med möjlighet att senare övergå till en fullständig white-label-lösning.

Med Connect GO siktar ChargePanel på att stärka sin internationella framfart och expandera sitt globala nätverk. Visionen är att möjliggöra för företag att enkelt avtala och använda sig av Bolagets tjänster, vilket öppnar dörrar för nya affärsmöjligheter och främjar tillväxt inom elbilsladdning.

“Jag stolt över att presentera Connect GO, en tjänst som symboliserar vår strävan efter att förenkla och förbättra både tillgängligheten och anslutningsprocesserna för nya kunder. Med Connect GO ser vi fram emot att öppna nya dörrar för affärsmöjligheter med fler aktörer av större och internationell karaktär.” – Peter Persson, VD ChargePanel AB (publ)